Jobba på Lumire

Driftchef för återbruk och återvinningscentraler

Luleå Miljöresurs AB (LUMIRE) samlar in och återvinner avfall från 38 000 hushåll och 700 företag i Luleå. Vi brinner för att skapa miljönytta och söker nu dig som vill vara med på resan!

Information om uppdraget:
Luleå Miljöresurs AB ägs av Luleå Kommunföretag AB. Vi samlar in och återvinner avfall från 38 000 hushåll och 700 företag i Luleå, vi driver de fyra återvinningscentralerna (ÅVC) i Luleå och avfallsanläggningen i Sunderbyn. Totalt hanterar vi 55 000 ton avfall per år och omsätter 135 miljoner kronor. Idag är vi 70 anställda som arbetar med att skapa miljönytta för Luleås invånare.

Om tjänsten
Som driftchef för ÅVC/återbruk är du en nyckelperson för ett ökat återbruk i Luleå. Luleå Miljöresurs återvinningscentraler är en mycket viktig del i att förebygga avfall och minska avfallsmängderna. Återvinningscentralerna är en mötesplats för alla kommunens invånare där vi som arbetar på Luleå Miljöresurs ska vara hjälpsamma och serviceinriktade när vi möter kunden. Du utgår och ansvarar för nybyggda återvinningscentralen Risslan som kommer att vara färdigställd under hösten. Där kommer det också att finnas ett återbrukshus med en butik för försäljning av återbrukat material.

Du ansvarar för att upprätta en säker och hållbar arbetsmiljö, leda och fördela arbetet på samtliga återvinningscentraler, samt säkra en service i hög klass. Luleå Miljöresurs strävar efter att utveckla verksamheten och hitta nya metoder för att öka återvinning och återanvändning. Avfallsbranschen är en central aktör i omställningen till en cirkulär ekonomi.

I din roll som arbetsledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Leda och fördela arbetet
  • Organisera och planera
  • Coacha dina medarbetare i rollen som aktiva guider som hjälper våra kunder att hitta rätt och göra rätt, samt stå upp för Luleå Miljöresurs affärsidé och uppsatta mål.
  • Tillsammans med medarbetare, och övriga kollegor, utveckla arbetet på återvinningscentralerna.

Detta söker vi:
Vi söker dig som har slutförd gymnasieexamen, relevant högskoleutbildning eller fem års arbetslivserfarenhet. Tidigare ledarskapserfarenhet och personalansvar är meriterande.
Flytande svenska i tal och skrift samt körkort B är ett krav.

Vidare ser vi att du är en ledare som drivs av att lyfta medarbetare i ditt lag. Du växer med ansvar och har nära till att fatta beslut. Du har en förmåga att organisera och planera vardagen i en vardag med snabba vändningar. Vi lägger därför stor vikt till dina förmågor att coacha och leda personalen med högt fokus på säkerhet och kundbemötande och med en vilja att klättra i avfallstrappan. Vi söker dig som finner en utmaning i att utveckla verksamheten genom att hitta nya vägar för att skapa engagemang, delaktighet och arbetsglädje.

För oss är det viktigt att du står bakom Lumires värdegrund, hur vi förhåller oss till varandra och våra kunder, samt hur vi genomför våra uppgifter. Vi delar samma värdegrund: Hjälpsamhet, Ansvar, Respekt och Engagemang.

Denna rekryteringsprocess hanteras av StudentConsulting och Lumires önskan är därför att eventuella frågor går direkt till ansvarig rekryterare Therese Isaksson. Du når Therese via telefon på 072-214 53 29 eller via mail på therese.isaksson@studentconsulting.com. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess och välkomnar dig att skicka in din ansökan redan idag!


OmrådeLuleå
YrkesrollOrganisation & ledning, Administration, Kontorschef
Typ av anställningHeltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras avStudentConsulting
Sista ansökningsdag

14 feb 2021


Sidan uppdaterad: 2021-01-29